Jag sitter här och läser service management rapporten som jag ska opponera på i morgon, och den handlar om något så spännande som bankbranschen. Det är dessutom ganska underhållande, tro det eller ej. Måste ju bara dela med mig av några godbitar från den, så att ni också kan bredda era kunskaper om denna spännande sektor. Läs & lär!
- Bankernas frontlinje, anser jag präglar kunnande, unga, välutbildade, trevliga personal. De flesta ser också bra ut vilket jag tror är en av de viktiga sakerna också, det vill säga se fräsch och pigg ut.
- Jag finner att det går att studera i servicelandskapet i alla banker runt om i Sverige att de har en bra arbetsmiljö, med det nyaste inom teknik, fika rum etc. vilket jag tror är sådana ting som kan bidra till att personalen känner sig välbehandlade på jobbet.
- När detta händer, så vänder kunderna sig alltid till high touch dimensioner som branscher erbjuder, det vill säga där direkt kontakt av respons går att hitta. Det är då de bland annat vänder sig till personalen i butiken eller personalen i telefonluren.
- En kund inom banksektorn bör känna sig som om den kan påverka över investeringar. Det ska inte endast utföras av företaget eller personalen, då det inte handlar om företagets pengar utan om kundens.
Avslutningsvis får Magnus Betnér tycka till lite om bankerna också.
2 kommentarer:
haha niiiice
Jag dricker arizona te och "jobbar"
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Skicka en kommentar